Har du søkt på Ansgar høyskole?

Skal du studere på Ansgar høyskole til høsten? Eller tenker du på om du skal begynne å studere hos oss?

Her finner du informasjon om hvordan det er å være student på Ansgar høyskole. Her har vi samlet nyttige lenker og stoff om både studiene, campus, studentaktiviteter osv. Velkommen til Ansgar høyskole!

Både spennende og utfordrende å være ny student

Noen av dere kommer rett fra videregående. Andre har tatt et år på folkehøyskole eller bibelskole, og kanskje noen har vært i militæret eller reist rundt i verden? Hit kommer også folk som allerede har jobbet eller studert en stund, men som nå kommer til Ansgar som student for første gang.

Uansett, så er det å være ny student både utfordrende og spennende. Det er sikkert mye du lurer på og også noe du er litt usikker på. Da er du i godt selskap med dine kommende medstudenter! Vi ønsker å hjelpe deg så godt vi kan, så har du spørsmål er det bare å ta kontakt.

Lurer du på hvordan det er å studere på Ansgar høyskole? Les noen av studenthistoriene, så kanskje du til og med blir litt inspirert?

studenter-i-kantine

Bli kjent med noen av studentene på Ansgar høyskole

837a8201
Sivert Gelius Eikje: Bachelor i teologi
"Det beste er når vi kan diskutere og snakke sammen om ting som vi kanskje er uenige om. Vi kan diskutere i klasserommet, så er vi like gode venner etterpå."
line-blo
Line Blø: Bachelor musikk og helse
"Jeg har en bachelor fra Ansgar, og vil gå videre og ta en master i musikkterapi på Musikkhøyskolen. Målet er å jobbe som musikkterapeut."
837a8140
Maria Abelvik Danielsen: Bachelor i interkulturelle studier
"Ved å ta dette studiet lærer jeg å ha andre briller og se verden på en annen måte!"
studenthistorie-mats-sveindal-master-web
Mats Sveindal: Master i ledelse og menighetsutvikling
"Masterstudiet har gitt meg en faglig tyngde som gir meg selvtillit inn i min tjeneste. Det gir meg en helt annen trygghet når jeg skal gå inn i ulike roller."
dji_0305-hdr

Velkommen til et godt studentmiljø og et studenthjem i idylliske omgivelser

ansgarkapellet-ath
flott-utearealer-ath