Praktisk informasjon - studenthjem

Til alle leietakere på Ansgar studenthjem - skoleåret 2023-2024!

Innflyttingsdag er søndag 13. august mellom kl. 12:00 og 18:00. Hvis ikke du har anledning til å komme da, er det mulig å komme i første studieuke i resepsjonens åpningstider (kl. 09:00-15:00). Skulle du pga lang reise eller behov for off. transport ikke ha mulighet for å komme før på kvelden ordner vi det. Da sender du en mail til [email protected]. Send også en e-post dersom du kommer langveisfra og gjerne vil flytte inn allerede lørdag 12. august (fra kl. 12:00-16:00).

Hvis du kommer med bil er det mest praktisk å parkere på parkeringsplass du finner ved å kjøre ned bakken fra rundkjøringa ved skolebygget. På parkeringsplassen kan du parkere bilen på oppmerket plass.

Du henvender deg i resepsjonen oppe på campus for å få nøkkelen til hybelen. For å komme dit går du opp den bratte bakken du ser når du er i rundkjøringa rett ved campus. Miljøarbeider fra høyskolen vil så vise deg hvor din hybel er.

På kjøkkenet som hører til hybelen skal det være det du trenger av utstyr og servise. Er det allikevel noe du gjerne vil ha med som er ditt, kan du ta det med og ha det inne på din hybel.

Ellers tar du med dyne, pute, sengetøy, håndklær m.m.. selv. Forbruksmateriell som toalettpapir, såpe, avfallsposer må du holde selv. NB! Svarte avfallssekker er ikke tillatt å bruke til avfall.

Lyspærer, bioavfallsposer og støvsugerposer får du ved å henvende deg i resepsjonen. Støvsuger er også tilgjengelig her.

Du skal ikke ha med møbler. Det er både seng, pult og bord og stol på hybelen. Sengene er stort sett 90 cm brede, så tar du med laken beregnet på 90-seng er du helgardert. De møblene som er på hybelen ikke kan fjernes.

Leietakere er velkomne til å ha sporadiske overnattingsbesøk, men av hensyn til de andre leietakerne er det ikke tillatt å ha besøk på hybelen over mange dager.

Postboks med nøkkel blir tildelt hver enkelt beboer ved ankomst.

Sjekk gjerne denne linken om nyttig informasjon i forbindelse med adresseendring:

HJERTELIG VELKOMMEN til Ansgar studenthjem. Vi håper du vil finne deg godt til rette og få mange nye venner, både på studenthjem og i klassesammenheng.