Rebecca Aanonsen: Bachelor i teologi

«Det beste med studiet er at det er så relevant for den personlige troen! Det er fag, og det er menighetsrelevant, men det er også personlig relevant.»

Hvorfor har du valgt å studere teologi?

Jeg føler meg kalt til det, egentlig. Det har vært en prosess underveis. Jeg har gått et år på Ansgar bibelskole og i løpet av det året kjente jeg at jeg bare måtte videre, så jeg bestemte meg for å begynne å studere teologi.

Hva er best med studiene?

At det er så relevant for den personlige troen! Det er fag, og det er menighetsrelevant, men det er også personlig relevant.  Ja, de tre tingene har vært viktig for meg.

Hvordan syns du studietiden har vært?

Den har vært veldig fin, men også spesiell p.g.a. Coronapandemien.

Hva syns du om miljøet her?

Veldig bra! Du merker at lærerne bryr seg. Det er også veldig fint å være på en skole hvor man kan begynne med bønn. Det gjør noe med samholdet. Både det og klassemiljøet ellers på skolen har vært veldig bra.

Hva tenker du i forhold til jobb?

Studiet er veldig relevant og praktisk. Undervis i studiet har jeg hatt en 30 % stilling som ungdomsarbeider i Randesund misjonskirke. Etter studiet skal jeg begynne å jobbe 50 % som ungdomspastor i Justnes misjonskirke.

Les mer om Bachelor i teologi