Hva er et godt liv? Konferanse ved Ansgar høyskole.

17.-18. Juni 2021 arrangerer vi den tverrfaglige konferansen «What’s in a good life?” ved Ansgar høyskole der vi ønsker å belyse dette spørsmålet fra ulike faglige vinkler.

I tillegg til spennende keynotes og inviterte forelesere, inneholder programmet parallelle sesjoner der vi inviterer til faglige bidrag fra psykologi, filosofi, teologi, musikk og helse, og interkulturelle studier. Frist for innsending av abstract er 15. november.

Klikk deg inn på konferansenettsiden for å se foreløpig program og informasjon om ulike presentasjonsformer.

Vi er veldig stolt av programmet så langt, med internasjonalt anerkjente keynotes og et konsertforedrag med Angelica Kjos og Hans Petter Solli (Diva & the Doctor), som møttes som pasient og terapeut, og i dag reiser rundt for å fortelle – og spille – sin historie.

Keynotes og inviterte forelesere:

• Arnhild Lauveng (Cand. Psychol, phd, visepresident for Norsk psykologforening)
  • Tia DeNora (Professor i musikksosiologi, Exeter University og Universitetet i Bergen)
  • Gary Ansdell (Professor i musikkterapi, Exeter University, Limerick University og Universitetet i Bergen)
  • John Milbank (Professor i filosofisk teologi, University of Nottingham)
  • Even Ruud (Professor i musikkterapi og musikkvitenskap, Universitetet i Oslo og Norges musikkhøgskole)
  • Angelica Kjos og Hans Petter Solli (Diva & the Doctor)

Om været tillater det, blir det kanskje et kveldsbad eller en kajakktur?

Vi er glade for å bli støttet av Sparebanken Sør!sparebanken-sor-1