Hør skolens rektor i podcast om Martin Luther

Reformasjonen 500 år7a28601e8a976c86e435cb6941040ace.jpg

Den 31. oktober i år er det 500 år siden Martin Luther slo opp sine 95 teser på kirkedøren i Wittenberg, og det blir regnet som starten på reformasjonen.

Hør kirkehistoriker og rektor, Ingunn Breistein, fortelle om Martin Luther i Podcast-serien på GodRadio.

I tillegg til å være Ansgarskolens rektor er Ingunn Breistein professor II ved Universitetet i Agder. På reformasjonsjubileumsdagen er Breistein en av foredragsholderne på universitetets Luther-maraton.

I foredraget sitt vil Breistein nevne noen av Luthers mange utsagn - blant annet utsagnet om at naturen har gitt kvinnene brede hofter og stor bak, og at hun derfor skal skal sitte og passe sitt hus.

Les mer om universitetets Luther-maraton og innlegget Luther sa mye han ikke skulle ha sagt av Ingunn Breistein på universitetets nettside.

luther-maraton

Publisert 27. oktober 2017, Thorkild Bruhn