Giveraksjon nybygg

Det er en stor glede å se nybygget på Ansgarskolen vokse frem.

giverauksjon-31.12.2020

Første byggetrinn stod ferdig i sommer slik at sommerhotellet kunne åpne for gjester og andre besøkende. Da fikk vi et flott nytt inngangsparti, ny resepsjon og ikke minst ny kantine og kjøkken. Annet byggetrinn skal stå klart i desember og inneholder nye grupperom, klasserom, kontorer og møterom.

Selve skoledriften ved Ansgar høyskole og Ansgar bibelskole dekkes av statlige tilskudd. Men vi får ingen støtte til verken oppføring eller vedlikehold av byggene våre. For at vi skal kunne finansiere utbyggingen, er vi derfor avhengige av at Ansgarskolens venner bidrar i den giveraksjonen vi nå drar i gang.

Hvorfor skal du gi?

Hvis du gir penger til Ansgarskolens nybygg, gir du til langt mer enn selve bygningen. Ansgarskolens verdiprofil uttrykkes på følgende måte:

Kunnskap som former – relasjoner som forener – engasjement som forandrer (verden)

Din støtte til skolen i bønn og med midler hjelper oss å gi unge mennesker en verdibasert utdanning som de kan bruke til arbeid i menighet, misjon og samfunn. Vi er så frimodige at vi tror at Ansgarskolen gjennom dette er med på å gjøre verden til et bedre sted. Vi tror at Jesus var den store menneskemøter, og at et møte med Ham kan gjøre elevene og studentene i stand til å formidle Guds kjærlighet og alle menneskers like verdi for Gud, til mennesker som kommer i deres vei.

Hvordan kan du gi?

Engangsgave

Du kan gi en engangsgave via den vedlagte giroen i bladet, eller gå til vår nettside og registrere gaven din her.

Ønsker du skattefradrag, husk å oppgi ditt personnummer. Alle som gir en engangsgave på kr. 5000,- eller mer blir med i trekningen av et Kjell Nupen-litografi* (se nedenfor) til en verdi av ca. kr. 10 000,-. Trekning skjer 31.12.2020.nupen-bilde

Fast giver

Du kan bli fast giver. Alle som tegner seg som fast giver på kr. 200,-, eller mer per måned, er med i trekningen av et Kjell Nupen-litografi * (se nedenfor) til en verdi av ca. kr. 10 000,-. Trekning skjer 31.12.2020. Dette gjelder også allerede faste givere som øker sitt giverbeløp med kr. 200,- eller mer per måned. Dette kan registreres som skattefri gave dersom du ønsker det. Du kan velge å bli fast giver ved å registrere deg her.

Til en forskningsinstitusjon som Ansgar høyskole kan du gi inntil 10 % av din inntekt i tillegg til det du kan gi til frivillige organisasjoner, menigheter og bistandsorganisasjoner.

Ingunn Folkestad Breistein

7d5194aebbb346218539194615035c12

* Litografiet ”Skisse til Ansgarkapellet” av Kjell Nupen er et resultat av et helt unikt prosjekt innen kapell/kirkebyggtradisjonen og innen Kjell Nupens kunst. Det er et håndkolorert litografi, trykket i 5 farger. Hvert trykk er håndkolorert av kunstneren, så ingen trykk er like. De er derfor heller ikke nummerert. Det var første gang Nupen benyttet denne metoden på sine litografier. ”Skisse til Ansgarkapellet” finnes kun i 100 eksemplarer. Litografiet overleveres ferdig innrammet med sort ramme og passepartout i størrelse 70x58cm.