Tips til oppgaveskriving?

Visste du at Ansgarskolens bibliotek har tilgang på mange databaser? Her finner du masse artikler og e-bøker både på engelsk og norsk. Du kan søke etter bibliotekets e-tidsskrifter og e-bøker her: Publication finder

Hele oversikten over alle databasene finner du på bibliotekets sider.
Her får du noen highlights:

bilde1exp--2

Tverrfaglige baser

EBSCO-databasene

• ACADEMIC SEARCH COMPLETE: En tverrfaglig base med tusenvis av artikler i fulltekst.
  • eBOOK COLLECTION: Over 200.000 e-bøker innen mange fagfelt (også en del skjønnlitteratur). Det meste er på engelsk.

Idunn:

• Over 40.000 kvalitetssikrede artikler fra norske og nordiske fagtidsskrift og fagbøker.

Musikk

Psykologi

• PsycArticles: 230.000 kvalitetssikrete artikler fra 119 tidsskrift innen psykologi.

Vi har tilgang til disse basene via Ansgarskolens IP-adresser, så du må være på campus for å få tilgang til artikler og bøker i fulltekst, eller laste ned eduVPN.

bilde2exp

bilde3exp-2

Tidsskrifter

Her finner du en oversikt over de tidsskriftene Ansgarskolens bibliotek har tilgang til, både trykte og elektroniske: https://ansgarhoyskole.no/bibliotek/tidsskrifter-ansgarskolens-bibliotek

Hjelp til godt språk?

For å få et korrekt språk kan Ordnett være til hjelp. Her får du tilgang til norske og engelske ordbøker ved å logge deg på din FEIDE-bruker.

Ellers anbefales nettsiden Søk og skriv, som gir mange gode råd og tips.

Lykke til med oppgaveskrivingen!