Takras på turné

Musikkstudenter har i år vært på turné for høyskolen. Studentbandet Takras har spilt for folkehøyskoleelever i bl.a. Bergen, Sunnhordaland, og Stavanger.

«Det har vært gøy å spille for masse folk og vi har fått mange gode tilbakemeldinger. Vi fikk vist hva vi kan og hva vi har jobbet med», sier Magnus Totland Fosen, Erlend Finstad Henriksen og Jens Kristian Lundvoll som tre av sju bandmedlemmer som var med.

Opprinnelig var de en samspillgruppe som var satt sammen for andreårsstudenter på musikk. Det samarbeidet funket så godt at de ble sendt ut på turné for Ansgar høyskole.
De har inntrykk av at folk likte showet deres, og noen fra publikum har også gitt tilbakemelding på at de nå vurderer musikkstudiet på høyskolen.

Når det gjelder spørsmål om hvilken genre de spilte, blir de stille et øyeblikk.
De lander på at de hovedsakelig spilte pop og 80-tallsballader, samt en egenskrevet låt. En god miks med alt fra deLillos til Elton John.

raztlaus3-

Fra venstre; Magnus Totland Fosen, Erlend Finstad Henriksen, Jens Kristian Lundvoll

Har dere vært på turné før?

Erlend nikker mens de to andre rister på hodet. Det ferske turnélivet har gitt dem erfaring de tar med seg videre. Spillejobbene var gøy, men det lugget litt i logistikken innimellom. At ting ikke alltid er på plass er noe som også kan skje i turnélivet og musikkbransjen, som eventuelt venter på dem som profesjonelle musikere, så disse erfaringene tar de med seg i bagasjen.

På spørsmålet om de vil satse videre på musikken, har de noen tanker og drømmer, som de foreløpig vil ha for seg selv. «Jeg tenker at jeg holder på å male litt på det lerretet, så får vi se hvilket bilde som kommer til syne etter hvert», avslutter Erlend Finstad Henriksen.

Artikkelen har vært publisert i Ansgarmagasinet. Les siste nummer av Ansgarmagasinet her.

gerdas_1_2023_rastlaus_rock-12