Studieåret er i gang med rekordmange studenter

img_3040Studieåret ble offisielt startet i dag, mandag. Men for mange startet festen allerede søndag, med deltagelse på gudstjeneste i Randesund misjonskirke etterfulgt av grillfest i skolens kantine samt uteterrassen.

Med 150 studenter innlosjert på skolens eget studenthjem er mange relasjoner allerede godt etablert.

I dag fikk alle studentene treffe sine respektive faglige ledere, samt møte den nye studiesjefen, Reidar Salvesen. Han ønsket velkommen med å snakke varmt om studietida som en unik mulighet til å lære – av erfaringene man får, menneskene man møter, og ikke minst av bøkene man leser.img_3007

Ansgar Teologiske Høgskole er en kristen privat høgskole med stor takhøyde. Nytt av året er bl.a. Gerdas kafé, en møteplass mellom tro og tanke, som vil være i skolens kantine hver torsdag. Dette snakket rektor Ingunn Breistein ivrig om. Her skal alt fra professorer i musikk og psykologi til ordførere og biskoper snakke om tro og tanke.

Stor vekstimg_3024

Vi har denne høsten 297 registrerte studenter, mot 226 på samme tid i fjor. Noe som er en økning på 31,5%. - Det er svært gledelig at vi opplever en solid vekst på høgskolen i år. - At veksten først og fremst er på musikk og teologi er bare nydelig.

Tekst og foto: Informasjonssjef Thomas Vårlid

Publisert, mandag 15. august 2016