Studentene stilte opp for Filippinene

Ansgarstudenter samlet inn penger til tyfonofrene på Filippinene i helgen. Kirkens Nødhjelps regionkontakt Roald Guttormsen er imponert over innsatsen.

Guttormsen besøkte Ansgarskolen i forrige uke og inviterte studentene til å bli med som bøssebærere på ulike kjøpesentre. - Dere kan være stolte av studentene deres, sier han. - På lørdag bidro 10 av dem til å samle inn 16594,50 til Kirkens Nødhjelps katastrofearbeide på Filippinene. Etter vår tommelfingerregel som sier at rent vann koster kroner 200 pr person i de områdene vi jobber, kan altså nå 82 mennesker takke deres studenter for livgivende vann.

Hjelpearbeidet på Filippinene pågår for fullt. Ødeleggelsene etter tyfonen Haiyan er enorme. Kirkens Nødhjelps medarbeidere på stedet kan melde om at hjelpen kommer fram og gir nytt håp nå i førjulstida.

Tekst/Foto: Hildegunn Schuff/Eric De Castro