Hawaii Pacific University

Ansgar høyskole har inngått en visiting student agreement med Hawaii Pacific University (HPU) som gir studenter fra Ansgar mulighet til utveksling med HPU.

HPU tilbyr fag innenfor en rekke ulike fagområder, og det er gode muligheter innenfor psykologi og interkulturelle studier. De har også noen emner i musikk innenfor sine program i kunstfag

På HPU er det som regel i overkant av 100 studenter fra Skandinavia, og de fleste studentene bor off campus. Det er mange ulike tilbydere av studentleiligheter i nærheten av campus.

Som en del av avtalen Ansgar har med HPU får studenter fra Ansgar reduserte skolepenger, det gjør at støtte til skolepenger fra lånekassen i de aller fleste tilfeller vil dekke studieavgiftene.

Les mer om Hawaii Pacific University