Studentbevis

Skolens studentbevis er digital og er gyldig på lik linje med et fysisk studentbevis og semesterkvittering.

• Studentbevis-appen fungerer som studentbevis hos bl.a. SiA og kollektivtransportselskaper (f.eks. NSB og AKT), og vil være gyldig på lik linje med tidligere studentbevis i bankkortformat.
  • For at studentbeviset skal være gyldig må du ha betalt semesteravgiften og semesterregistrert deg. Hvis du ikke har bilde av deg selv i appen må annen gyldig legitimasjon kunne fremvises.
  • Det vil bli tatt studentbilder i oppstartsuken. Det vil også være mulig å få tatt bilde ved henvendelse i skolens resepsjon. Alternativt kan du sende et bilde av deg selv til [email protected]. E-posten skal i tillegg til bilde inneholde ditt fulle navn og fødselsdato.
  • Appen er tilgjengelig på norsk og engelsk, og følger standardspråket på telefonen din.
  • Merk at du må fremvise gyldig legitimasjon ved eksamen, enten appen eller annen legitimasjon med bilde (bankkort, pass, førerkort eller liknende).

Hvordan logge seg på studentbevis-appen første gang?

Last ned studentbevis-appen fra din app-butikk (Leverandør Computas): App Store (iOS)Google Play (Android) eller Windows Store.

1. Åpne appen (krever internettilgang)
  2. Velg hvilket lærested du tilhører
  3. Logg inn med vanlig brukernavn og passord utdelt av ditt lærested.
  4. Les samtykkeerklæringen og aksepter (Appen kan kun benyttes hvis du gir ditt samtykke)
  5. Les vilkårene og godkjenn (Appen kan kun benyttes hvis du godkjennes vilkårene)

Hvis du har betalt semesteravgift og semesterregistrert deg, vil dette vises i en gul boks nederst på siden. Selve kvitteringen lagres i appen, så etter innlogging og registrering av betalt semesteravgift i appen kan den brukes uten internettilgang.

NB! Husk å oppdatere informasjonen i appen ved starten av et nytt semester (Trykk "Oppdater" inne i appen).

For ytterligere informasjon, se ofte stilte spørsmål eller kontakt administrasjonen.

studentbevisappen