Musikkstudenter får egen scene i Julegada

Musikkstudenter fra Ansgar høyskole får egen scene i foajeen på kulturhuset i Vennesla. Her skal de holde konserter fra 11-17. desember (se program nederst i saken).

Julegada i Vennesla er et arrangement som er fullt av spennende utstillere og juleopplevelser fra inn- og utland. Programmet er spekket med godbiter, med en rekke arrangementer hver dag.

I fjor ble musikkhøyskolen kontaktet av kulturkoordinator i Vennesla, Dag Hagen, og det ble starten på et samarbeid med Vennesla kommune. Musikkstudentene våre får god praksis gjennom hele uken, sammen med et symbolsk honorar på veien.

“Vi er supertakknemlige for muligheten!” sier studiekoordinator for musikk, Elisabet Mjanger.

Her er programmet for de som har lyst til å ta turen og få med seg mye god musikk:

• 11. desember:
    • kl. 16.30: Hånes julekvartett
  • 12. desember:
    • kl. 18.30: Khremen
  • 13. desember:
    • kl. 18.30: Khremen
  • 14. desember:
    • kl. 18.30: Lacebug
  • 15. desember:
  • 16. desember:
    • kl. 18.30: Hånes julekvartett
  • 17. desember:
    • kl. 14.00: Hånes julekvartett
    • kl. 16.30: Hånes julekvartett

Ansgar høyskole stiller med fire band

Khremen

Khremen kommer med syv musikere som spiller gladsanger du vil trampe i takt til!

Setlisten kommer med funklåter, instrumentallåter og vakre julesanger!

På scenen finner man Helene Johannessen (vokal), Marita Fredly (vokal), Joacim Vidnes (bass), Kristian Hessen (gitar), Emil Nilssen (gitar), Richard Gjelland (keys) og August Brandal (Trommer).

De gleder seg til å skape god stemning!

Et band bestående av personligheter fra Mexico, Tanzania og Norge er satt sammen for å gi publikummeren en musikkopplevelse med låter de digger selv.

Møt trommisen André Durand som sverger til funk; gitarist Mads Ostad som spiller fusion og bossanova; gitaristen Ulrik Lynnebakken som elsker punk og alt det sære; bassist, indievokalist og låtskriver Mari Kvalsund; og vokalist Karen Masao, som synger alt som groover fra soul, R&B og rap/hiphop.

Dette blir en fargerik konsert!

Hånes Julekvartett

hanes-julekvartett

Hånes Julekvartett samler fire lekne musikere for å spille kjente julesanger krydret med musikalske morsomheter og andre gøyale soniske overraskelser.

Thomas Lauvland (gitar, vokal), Kristian Hessen (gitar), André Durand (trommer) og Mads Ostad (bass, vokal) koker sammen sine forskjellige musikalske bakgrunner og serverer en kjent, men nyansert 5-retters konsert fylt med juleglede.

LACEBUG

lacebug

LACEBUG er en rykende fersk trio fra Østlandet, bosatt i Kristiansand. Vi beveger oss mellom alternativ rock og melankolsk indiepop og leverer en særegen vokal som støttes av drivende trommegroover og frekke, melodiske gitarriff.

Vi tilbyr trippel-trøbbel med: Mari Kvarenes Baann (vokal og bass), Hilde Nyhus (gitar) og Solveig Nyhus (trommer).

Kom og lytt, da vel!