Kunsten å forme livet-helg

11.-12. oktober inviterer Ansgar høyskole i samarbeid med Etter Kristus til den aller første Etter Kristus-helga i Kristiansand. Arrangementet er for både studenter og andre som er interessert i å få verktøy til trospraksiser i hverdagen.

Daniel Aas Brændeland fra Etter Kristus og Anne-May Holme Abrahamsen fra høyskolen forteller om tanken bak arrangementet.

Hvordan oversette Jesu livsvisdom til vår tid og inn i våre liv? Og hva har Jesus med vaner å gjøre? Denne helgen får du høre mer om ulike verktøy og trospraksiser, og du vil også få mulighet til å prøve dem ut.
Hva gjør vi på en bibelpraksis når vi leser en bibeltekst sammen og omsetter den til handling i hverdagslivet? Hvorfor gjør vi som vi gjør på en jesusdojo eller operatio divina? Hva tenker vi om kommunitetsliv, og hvordan kan vi tilpasse praksisfellesskap til vår hverdag? Hvordan hjelper vi hverandre til å gjøre det vi hører? Det er noen av de spørsmålene som vi skal se nærmere på og forsøke å finne noen ekspempler og svar på.

Programmet for helgen

(med forbehold om endringer)

Fredag:
19:00   Velkommen og introduksjon til en helg med Etter Kristus

19:30   Jesusdojo - en smakebit på å la troen få bein å gå på

Lørdag:

10:00   Kunsten å forme livet - Hva har Jesus med vaner å gjøre?
med Stian Kilde Aarebrot
Spørsmål og svar

11:30   Lunsj

12:30   Panelsamtale - Hvordan leve godt i en konstant pålogget verden?
Andreas Nydal, Martin Jakobsen med flere

14:00   Operatio Divina - Når søndagens tekst blir mandagens praksis

16:00   Pizza

17:00   Praksisfellesskap - Intro til rytmer som trospraksis og liv i kommunitet

18:30   Fortellinger fra praksis-laboratoriet - Hva skjedde når vi praktiserte veien?

19:30   Avslutning i kapellet

Ruth Burch Skree fra Etter Kristus og Gordon Valen fra høyskolen; -om hva skjer og hvem kommer;

Følg oss på facebookeventet og husk å melde deg på her innen fristen 1. oktober. Obs; studenter og elver på Ansgarskolen har intern påmelding og melder seg på her. Velkommen til to dager med et program som gir rom for å både lære og praktisere sammen og hver for oss, utveksle erfaringer og tid til å bli kjent og inspirert av hverandre.