Gospelkonsert på Ansgarskolen fredag 9. september 2016

SGCOMPANY & ANSGAR GOSPEL CHOIR

Gospelkonsert på Ansgarskolen 9. september 2016 kl. 19:30

sgc-plakat

SGCompany (Stavanger Gospel Company) har jobbet med både de største gospelartistene i Amerika og store norske/skandinaviske artister. Koret har i tillegg til sine store julekonserter hatt et hovedfokus på å invitere til gratis Gospel Church- arrangementer i Stavanger med jevne mellomrom. I 2015 ga SGCompany ut sitt nyeste album "Faithful", med egenskrevne låter, co-produsert av Michael Bereal. På platen bidrar flere av de store amerikanske gospelartistene.

I høst legger SGCompany ut på Norgesturné med et ønske om å synge for -og med- flest mulig mennesker. På turneén har SGCompany fått med seg Cinque Cullar, en unik gospelartist fra Chicago.

I Kristiansand skal Ansgar Gospel Choir også bidra med egne innslag i konserten. Samme dag kl.14 blir det arrangert seminar i sangteknikken Complete Vocal Technique (CVT) under ledelse av Bodil Kvernenes Nørsett. Kl. 15-17 blir det Mass Choir øvelse under ledelse av Cinque Cullar, Aril Schøld (SGCompany) og Syver (Ansgar Gospel Choir). Alle som kjøpt konsertbillett kan delta på seminar og Mass Choir, for å lære mer om stemmebruk, få inspirasjon, bli kjent med andre sangere og delta i Mass Choir under konserten.

Publisert 7. september 2016