Forskningsdagene 2011

Forskningsdagene arrangeres over hele landet nå i helgen, og for første gang er Ansgar Teologiske Høgskole invitert med. Vi skal delta på Forskningstorget i byen på lørdag, og følger opp med en konsert (kreativ forskningsformidling) i Ansgarkapellet på onsdag. Dere er hjertelig velkomne til begge deler – og spre gjerne ordet!

Forskningstorget

Publikum inviteres til Forskningstorg på Nedre torv i Kristiansand lørdag 24. september kl. 10-15. Små og store kan besøke om lag 20 ulike boder hvor de vil få treffe folk både fra UiA og andre kunnskapsbedrifter i regionen som arbeider med å finne ut hvordan ting virker og henger sammen. Det blir offisiell åpning av Forskningstorget kl. 11.00 med underholdning i regi av Ansgar Teologiske høgskole.

Konsert: Refugee Prayers

En akustisk konsert med sanger og fortellinger fra flyktningers hjerte – til vårt. Her formidles forskningsfunn og innsikt i flyktningers hverdag og forsoningsprosesser gjennom tekster, bilder, musikk og dans.

Tid: Onsdag 28. september kl.19:30

Sted: Ansgarkapellet på Hånes