Forskningsdagene, Fargesprakende forskning?

Under Forskningsdagene 2014 vil Ansgar høyskole formidle noe av forskningsarbeidet som skjer på skolen

Ansgarskolen blir å finne på Forskningstorvet i Kristiansand sentrum lørdag 20. september.

I tillegg arrangerer Ansgarskolen i samarbeid med ABUP (Avdeling for barn og unges psykiske helse på Sørlandet sykehus) en temakveld i Kilden den 17. september. Denne kvelden møter vi forskning på flerkultur, kreativitet og psykisk helse i et talkshow med kulturelle innslag.

Nesten Helg – landets eneste sykehustalkshow – handler om forskning denne kvelden. Kan forskning være fargerik og musikalsk? Eller må forskning være tørr og kjedelig?

Under overskriften ”Fargesprakende forskning” får publikum stifte bekjentskap med pågående forskning om Fargespill Kristiansand.

Fargespill er en forrykende, flerkulturell forestilling på Kilden i oktober, med barn og unge fra mange land på scenen. Men først kommer ungdommene til Nesten Helg for å opptre under Forskningsdagene.

Og forskerne som følger Fargespill spør: Har vi det bedre når vi får være kreative? Kan musikk og dans bygge broer i det flerkulturelle Norge?

Gjester:

Forskningsleder Frode Gallefoss, Sørlandet sykehus

Elisabeth Lindland, prosjektleder Fargespill, Kilden Dialog

Hildegunn Schuff, forsker på Fargespill

Ungdom som deltar på Fargespill

Det blir også flere innslag fra Fargespill underveis i showet.

Talkshowvert: Karl Erik Karlsen

Facebook-event: Nesten Helg om Fargespill