Erlend Gunstveit: Spørrende, håpefull og troende

The Voice Erlend gjest i Gerdas kafé

Hans favorittmat er vafler så det tok ikke lang tid for Erlend Gunstveit og trives når han var på besøk i Gerdas kafé på Ansgar. Her serveres det gratis vafler i selskap med god musikk og spennende møter med ulike folk!

I samtale med høyskolelærer i musikk, Trond Tellefsen beskriver Gunstveit seg som en enkel fyr fra Grimstad som bor i et trehus på Lia. Han er utdannet anleggsgartner, men hele Norge kjenner han nok best som «The Voice Erlend». Han var deltager i fjor og sjarmerte og imponerte seerne min sin fløyelsmyke, dype country stemme - og det var nettopp den stemmen som tok han helt til topps i konkurransen.

Musikk er lidenskap

Hans største lidenskap er musikk. At det ble musikk han skulle satse på lå ikke nødvendigvis i kortene. Interessen fikk han på en reise til London. Til konfirmasjonen hadde han fått billetter fra besteforeldrene til musikalen Les Miserables. Ikke noe som i utgangspunktet sto på ønskelisten hans, men de dro, og der fikk han sin første sterke musikalopplevelse. Inntil da var det bare blokkfløyte og gitar, nå ble det musikal og country.

Oppvekst og tro

Erlend hadde ingen barnetro som liten. I oppveksten var han verken god i fotball, håndball eller snusing - alt det som var kult- ifølge han selv. Han ble en gang med fotballaget sitt til Norway cup hvor han beskriver sin posisjon på laget som «venstre benk».

Så ble han invitert med i et ungdomsarbeid. Der trivdes han godt og etter hvert ville han sette seg inn i det de trodde på.

«Spørrende, håpefull og tenderer til troende» er svaret han gir på spørsmålet om han har en personlig tro.

Ute med ny låt

Gunstveit ga Gardas publikum en nær liveopptreden med bl.a. Joni Mitchells klassiker “Both Sides, Now” og sin rykende ferske låt som slippes som single fredag 29. april!