Åpent kurs i Gudstjeneste, liturgikk og møtedesign

Vi har gleden av å invitere til et kurs som går av stabelen på Ansgarskolen i uke 49, 1.-5. desember 2014. Kurset er MAL522 (valgfritt å ta studiepoeng) Gudstjeneste, liturgikk og møtedesign.

Dette kurset er et godt alternativ for deg som ønsker litt faglig påfyll samtidig som du knytter nye relasjoner. Dette gis som en del av tilbudet til våre masterstudenter, skulle du ønske å ta studiepoeng er dette dermed også mulig for dette kurset.

Kurset er i uke 49, 1.-5. desember på Ansgar Teologiske Høyskole, med tittelen (som nevnt) Gudstjeneste, liturgikk og møtedesign.

Runar Eldebo blir med som en av hovedforeleserne. Runar har skrevet avhandling om Frank Mangs og har jobbet mye med menighetsstrategi og gudstjeneste. I tillegg kommer Ulrik Josefsson som har skrevet om den tidlige pinsebevegelsens spiritualitet og som er aktiv i lederutdanning og -utvikling i svensk kontekst. Marianne Sødal Misje er utdannet kirkemusiker og kordirigent fra Sibelius Akademien i Helsingfors og skal ha en ”liturgi-dag”. I tillegg vil flere dyktige forelesere ved Ansgar Teologiske Høgskole delta.

• Foreløpig ukesplan finner du her.
  • Se studieplan for uken her

Påmelding: før 7. november.
Pris: kr 3300-4000,-
Overnatting: Rica dyreparken (KNIF avtale). Ansgarskolen kan arrangere transport til og fra.

Når studenten/kursdeltakeren møter til undervisning/kursuke skal han/hun ha deltatt i 3 gudstjenester i ulike sammenhenger og skrevet et observasjonsnotat over gudstjenestens form og ledelse (ca. 1 side pr gudstjeneste). Observasjonsnotatene må være levert for å få anledning til å avlegge eksamen.

Påmelding og spørsmål sendes til Lars Råmunddal på e-post [email protected] eller ved å svare på denne e-posten.

Lars