Ny masteruke

- En jättebra gäng, sier professor Greger Andersson fra Örebro Teologiska Högskola. Han har hatt hovedansvaret for undervisningen om Bibelforståelse og formidling i et menighetsutviklende perspektiv, som var tema for masterstudentenes undervisningsuke nå i april. Det er første gang dette nyutviklede kurset ble gjennomført. Rundt 30 studenter var med, så dette var en folksom uke på Ansgarskolen i Kristiansand.

Lærerne understreker at det er et privilegium å jobbe med så erfarne studenter som mastergjengen. – Her er jo alle praktikere, sier Andersson.

Ansgarskolens Bjørn Øyvind Fjeld stemmer i: – Det blir veldig dynamisk med så erfarne studenter, som har med seg mye erfaring fra menighetsarbeid og forkynnelse i møte med undervisningen, sier han. – Det er spennende å være sammen og jobbe med hvordan Bibelen kan fortolkes, utlegges og formidles til mennesker i vår tid.

Tekst og foto: Hildegunn Schuff